Veelgestelde vragen

Wat is Caren?

Caren is een mantelzorgportaal net zoals Wieziet. Het heeft een makkelijk te gebruiken agenda om bezoeken te plannen en berichten om met elkaar informatie te delen. De overgang naar Caren zal de komende maanden gaan plaatsvinden.

Caren is volledig gratis. Iedereen die een betaalde Wieziet account heeft zal tijdens de overgang naar Caren zijn resterende abonnementsgeld terug krijgen.

De komende maanden kunt u Wieziet nog gratis blijven gebruiken. Nieuwe gebruikers kunnen zich echter niet meer registeren, maar u kunt nog wel mensen uitnodigen op uw pagina.

Eind maart krijgt elke gebruiker een e-mail met de keuze om uw gegevens over te zetten naar Caren. Al uw gegevens blijven natuurlijk gewoon bewaard!

Nu al benieuwd naar Caren? Neem snel een kijkje op https://carenzorgt.nl. Heeft u vragen over de overgang of over Caren dan kunt u mailen naar info@wieziet.nl of info@carenzorgt.nl




Ik ben mijn wachtwoord kwijt, wat nu?

Uw wachtwoord wordt versleuteld opgeslagen, en wel zodanig dat ook Wieziet het niet kan teruglezen. Ga daarom naar de pagina Wachtwoord vergeten en vul daar uw e-mailadres in. U krijgt dan een email met daarin de vraag om uw verzoek om een nieuw wachtwoord te bevestigen. Wanneer u op de link in de e-mail klikt, krijgt u een nieuw wachtwoord toegestuurd.

Hoe geef ik andere mensen toegang?

U kunt andere mensen toegang geven tot de beveiligde omgeving die u heeft aangemaakt, door in te loggen en rechts boven op de tab Uitnodigen te klikken. Hier kunt u e-mailadressen opgeven van andere mensen waarmee u samen uw berichten en agenda wilt delen. De uitgenodigde mensen krijgen automatisch van Wieziet bericht. U kunt op de zelfde pagina zien welke mensen uw uitnodiging al hebben aangenomen, en hoeveel uitnodigingen er nog open staan.

Hoe zet ik de e-mail notificaties uit?

Door na het inloggen rechtsboven op de tab Instellingen te klikken, kunt u instellen van welke acties u via e-mail op de hoogte gehouden wilt worden.

Ik krijg geen e-mails meer van Wieziet, hoe kan dat?

Het zou kunnen dat u heeft ingesteld geen e-mails meer te willen ontvangen (via de tab Instellingen). Als dit echter niet het geval is, kan het zijn dat het spam-filter op uw eigen PC, of bij uw internet provider, de Wieziet e-mails tegenhoudt. Ondanks dat Wieziet hier nooit 100% controle over heeft, doet Wieziet haar uiterste best om de e-mails niet als ongewenste e-mail aan te laten merken. Als uw eigen PC een spamfilter heeft, voeg dan in ieder geval toe aan uw contactpersonen, in uw adresboek of aan de lijst met vertrouwde afzenders.

Wieziet lijkt in mijn internetprogramma (browser) niet goed te werken, wat doe ik daaraan?

Wieziet heeft zich te doel gesteld om in alle moderne, gangbare browsers volledige functionaliteit te bieden. Het gaat echter te ver om alle browsers te ondersteunen. Deels omdat veel verouderde browsers (zoals Internet Explorer 6) nog maar een zeer klein marktaandeel vertegenwoordigen, deels omdat het (blijven) ontwikkelen van Wieziet dan veel meer tijd zou gaan kosten.
Momenteel ondersteunt Wieziet in ieder geval Internet Explorer 7 en hoger, Mozilla Firefox 3 en hoger, Safari 3 en hoger en Google Chrome 2 en hoger. Mocht u problemen hebben met de werking van Wieziet, dan raden wij u aan om in ieder geval de laatste versie van Firefox (Windows + Mac), Internet Explorer (Windows), Safari (Windows + Mac), of Chrome (Windows) te downloaden. Dit verzekert u van een goede werking van Wieziet, alsmede van een browser die snel, veilig en bij de tijd is.

Hoe zit het met privacy?

Wieziet gebruikt zal uw gegevens niet doorverkopen of ter beschikking stellen aan derden. Lees er meer over in ons privacy statement.

Ik wil mijn e-mailadres wijzigen, kan dat?

Betalende Wieziet-abonnees kunnen contact met ons opnemen, met het verzoek uw emailadres te laten wijzigen. Na verificatie van het nieuwe e-mailadres zal Wieziet uw e-mailadres aanpassen.

Staat uw vraag er niet tussen, of heeft u een idee om de site van Wieziet te verbeteren, neem dan gerust contact met ons op.